Voor welke problemen wil je een oplossing zoeken?
Hou je ogen open voor de beurzen in jouw branche. Er worden natuurlijk veel beurzen georganiseerd, maar probeer je te focussen op de branche van jouw business. Er zijn verschillende redenen om beurzen te bezoeken. Het belangrijkste is dat je er waarschijnlijk veel oplossingen voor jouw problemen kunt vinden. Formuleer eerst jouw problemen zodat je je tijd efficiënt kunt gebruiken op de beurs. Bezoek alleen de beurzen en beurs stands die voor jou het meest relevant zijn.
Bezoek de socials van de standhouders
Bedrijven die deelnemen aan beurzen hebben vaak speciale aanbiedingen en interessante acties voor op de beursvloer. Een slimme beursbezoeker kijkt daarom van te voren naar de social media en website van de exposanten. Zo ben je alvast op de hoogte en weet je wat er te verwachten valt bij het beursbezoek. Vaak is de toegang van de beurs gratis voor bezoekers, maar soms moet je toch betalen voor een ticket. Vaak kan je via de social media van exposanten een gratis toegangsbewijs aanvragen.
Welke evenementen op de beurs zijn voor jou interessant?
Op een beurs worden vaak interessante evenementen gehouden, zoals lezingen, workshops en demonstraties. Alle evenementen bijwonen lukt natuurlijk niet, zoek uit welke evenementen het interessantst voor jou zijn. Hierbij kan je bijvoorbeeld kijken welke evenementen het best bij jouw problemen passen. Bekijk ook even of er een inschrijving nodig is voor de evenementen die jij wilt bijwonen.
Netwerken op de beurs
Een beurs is natuurlijk ook een uitstekende plek om te netwerken en contacten te leggen. Probeer genoeg tijd over te houden om een praatje te maken en connecties te leggen. Dit kan natuurlijk met standhouders maar ook met bezoekers van de beurs. Maak een lijst met interessante leads en bedenk per lead wat voor soort samenwerking interessant zou zijn voor jouw bedrijf. Op deze manier ga je voorbereid de netwerk gesprekken in.
Representatief voorkomen
Zorg voor een fris en georganiseerd voorkomen. Bepaal aan de hand van de bezoekers, standhouders en beurs onderwerp de gewenste dresscode. Je wilt natuurlijk niet in je spijkerbroek aankomen als iedereen in pak rondloopt. Houd je visitekaartjes binnen handbereik en zorg dat je er genoeg mee hebt.
Kondig eventueel op social media je beursbezoek aan en zorg dat je LinkedIn up to date is.
Wij gaan naar de Webwinkel Vakdagen 29&30 januari 2020, kom je ons opzoeken?