Nederlanders hebben in de eerste zes maanden van dit jaar vaker aankopen via een webwinkel gedaan. Vooral in de maanden april, mei en juni waren er honderdduizenden klanten meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
De detailhandel heeft in het sterk door corona beïnvloede tweede kwartaal van dit jaar duidelijk meer omzet behaald dan in het tweede kwartaal van 2019. De totale omzet steef met 5,9 procent. De internetverkopen kenden in het tweede kwartaal een nog niet eerder vertoonde groei.
Bron: CBS
Door dit succes, wordt het ook steeds populairder om webwinkels internationaal door te laten breken, maar ondernemen in het buitenland brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Het is niet iets wat je zomaar erbij doet. Zodra je besluit om financiële middelen hiervoor beschikbaar te stellen, wil je ook dat deze slim worden besteed. Zelfs als het gaat om relatief dichtbij ondernemen in Duitsland. Verkopen in het buitenland vraagt om een professionele aanpak.
Een van de stappen die professioneel uitgevoerd moet worden is het vertalen van de webshop. Om hetzelfde succes als in Nederland te bereiken, moeten de teksten ook hetzelfde gevoel overbrengen in de nieuwe taal. Ook is het belangrijk dat de vertaalde webwinkel goed vindbaar is in de internationale zoekmachines. De teksten moeten SEO vertaald worden. Als deze stap correct is uitgevoerd, ben je al op de helft van het internationale succes van de webwinkel.
Mocht je internationaal succes willen boeken met jouw webshop, adviseren wij graag. Neem contact met ons op.