Communicatie is een helder begrip
In iedere taal

Blog

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws uit de vertaalwereld en leer meer over het lokaliseren van je website en webshop.

Blog vertalen

Een marketingtekst laten vertalen, waar moet je op letten?

mm

Geschreven op 2020-03-09
door Textwerk

Een marketingtekst vertalen is een heel ander soort vertaling dan bijvoorbeeld een financiële vertaling. Een marketingtekst kan een stuk vrijer vertaald worden. Daarnaast is het belangrijk dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. In dit blogartikel gaan we dieper in op een marketingvertaling. Waar moet je op letten bij het zoeken naar een goed vertaalbureau voor marketingvertalingen? […]

Lees verder

Hoe passen vertalingen in je digitale strategie?

mm

Geschreven op 2020-02-17
door Textwerk

Heel wat ondernemingen die online actief zijn, denken vroeg of laat om de internationale toer op te gaan en andere taalgebieden aan te spreken. Ze overwegen vertalingen van hun website. Doorgaans wordt dan in grote lijnen deze aanpak gevolgd: De eerste website wordt in het Nederlands gemaakt De website wordt gekloond naar een Franse / […]

Lees verder

Hoe technologie gebruikt kan worden om vertalen te vergemakkelijken

mm

Geschreven op 2020-02-03
door Textwerk

Tegenwoordig worden er verschillende technologieën gebruikt om het vertalen van teksten zo efficiënt mogelijk te maken. Deze technologieën zijn bijvoorbeeld API en AI (Artificial Intelligence). In dit blogartikel gaan wij dieper in op de technologieën die wij gebruiken.  Lees hier meer over maatwerkvertalingen.  API Bij Vertaalbureau Textwerk hebben we een eigen API ontwikkeld voor het […]

Lees verder

3 punten waar je als vertaler in de toekomst op moet letten bij machinevertalingen + 4 handige tips!

mm

Geschreven op 2019-11-15
door Textwerk

Als vertaler heb je de afgelopen jaren vast gehoord van machine-vertalen of post-editen. Je hebt waarschijnlijk ook zelf vaak genoeg Google Translate of dergelijke gebruikt om iets op te zoeken. De ontwikkelingen gaan ontzettend hard nu kunstmatige intelligente (AI) in steeds meer apparatuur word geïntegreerd en ook steeds meer (grote) bedrijven dit inzetten. Maar, hoe […]

Lees verder

5 punten waar je als ondernemer op moet letten bij het inzetten van Google Translate

mm

Geschreven op 2019-11-13
door Textwerk

Als professional besteed je de grootste zorg aan het opstellen van je teksten, maar…dan moeten deze teksten vertaalt worden naar andere talen! Soms doe je dit automatisch door Google Translate te gebruiken, maar deze vlieger gaat niet altijd op. Goede vertalingen vergen taalgevoel, tijd, en begrip van de context en cultuur. Ondanks je goede bedoelingen […]

Lees verder

Maak je webshop gebruiksvriendelijker door goede vertalingen van je productteksten

mm

Geschreven op 2019-11-01
door Textwerk

A more user-friendly website or webshop because of good translations Purchasing goods and services online has become a common practice among many people around the world. According to Statista, in 2021, over 2.14 billion people worldwide are expected to buy goods and services online, up from 1.66 billion global digital buyers in 2016. To respond to this trend, […]

Lees verder

5 stappen voor buitenlands succes volgens Helloprint

mm

Geschreven op 2018-02-07
door Fatima Ahaddaden

Ondernemen over de grens en internationale successen komen niet uit de lucht vallen. Helloprint hanteert een internationaliseringsproces om telkens nieuwe markten te veroveren. Benieuwd?   Hoe en wat is Helloprint? Molenaar begon met een kleine introductie over Helloprint. Het bedrijf is actief in de printmarkt sinds 2001 en heeft daarbij een rol als platform. Dit houdt in […]

Lees verder

5 x waarom een vertaalbureau goedkoper vertaalt dan een stagiair

mm

Geschreven op 2016-10-11
door Fatima Ahaddaden

Vertalingen laten doen door een stagair is vaak een aanlokkelijke optie. Goedkoop toch? Nee. Een goede vertaling is een duurzame investering die zich terugbetaalt. Een website wordt niet voor niets gezien als het visitekaartje van het bedrijf. Vaak is de website de eerste kennismaking van de klant met je bedrijf. Een krachtige uitstraling mag daarom […]

Lees verder